Antykoncepcja

W ramach antykoncepcji Klinika Renesansowa oferuje:

Wkładki antykoncepcyjne

Założenie wkładki antykoncepcyjnej odbywa się po uprzednim zakwalifikowaniu pacjentki, tj. po zebraniu wywiadu, badaniu ginekologicznym i otrzymaniu prawidłowego wyniku cytologii (grupa I lub II). Przed założeniem wkładki muszą być wyleczone stany zapalne oraz nadżerki.

Rodzaje wkładek antykoncepcyjnych (spiral wewnątrzmacicznych):

• 5-letnie i 3-letnie
  • Mirena – wkładka antykoncepcyjna zawierająca hormon, aktywny przez okres 5 lat. Hormon ten działa lokalnie, co sprawia, że nie występują objawy uboczne właściwe dla hormonalnych doustnych środków antykoncepcyjnych. Mirena polecana jest zwłaszcza dla pacjentek nie mogących stosować doustnych tabletek antykoncepcyjnych. Zaletami tej wkładki są: wysoka skuteczność antykoncepcyjna oraz znaczne ograniczenie bólów i obfitych krwawień miesiączkowych. Mirenę można nabyć w każdej aptece, na podstawie recepty

Doustne tabletki hormonalne
Dobranie odpowiedniej antykoncepcji doustnej poprzedzane jest rozmową z pacjentką o jej potrzebach w sferze antykoncepcji. Pacjentka badana jest ginekologicznie, wykonane jest badanie piersi, cytologia, badania hormonalne, oraz wywiad w kierunku: chorób wątroby, zaburzeń układu krzepnięcia, stanów zapalnych w organizmie oraz zaburzeń gospodarki tłuszczowej.

Nuva Ring
Kółeczko plastikowe, umieszczane bezpośrednio w pochwie, uwalniające stopniowo hormony wchłaniane przez śluzówkę pochwy. Wskazane szczególnie dla kobiet wymagających oszczędzania wątroby, jak również dla tych Pań, które mają kłopoty z pamiętaniem o codziennym przyjmowaniu tabletek antykoncepcyjnych. Kółeczko wymienia się po trzech tygodniach.

Plastry Evra
System transdermalny, tzn. hormony z plastra wchłaniają się przez skórę, omijając układ pokarmowy. Wskazany szczególnie dla kobiet wymagających oszczędzania wątroby. Plaster nakleja się na skórę raz na tydzień przez okres trzech tygodni.

Depot - Provera - zastrzyki antykoncepcyjne co 3 miesiące
Jest to bardzo dobra, wygodna forma antykoncepcji u Pań, które nie lubią pamiętać o codziennym braniu tabletek i nie boją się zastrzyków. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że w przypadku wystąpienia objawów ubocznych spowodowanych lekiem, nie ma możliwości pozbycia się go z organizmu przez okres najbliższych 3 miesięcy.

Antykoncepcja po stosunku
Ten rodzaj antykoncepcji jest skuteczny do 72 lub 120 godzin po stosunku i można jej użyć 1 do 4 razy w miesiącu. Tabletki dostępne są tylko na receptę. Ten rodzaj antykoncepcji jest metodą „awaryjną”, dlatego przy regularnych stosunkach, polecana jest jedna z wyżej wymienionych form antykoncepcyjnych.

UWAGA! Proszę pamiętać, że żadna z dostępnych form antykoncepcji nie daje 100% pewności, dlatego w przypadku braku miesiączki, zalecana jest kontrola u lekarza ginekologa.